Løvfaldstur Gudenåen 15.-16. oktober

Kulde og blæst - jo løvet faldt. Glade mennesker med en åre i hånden - jo humøret var i top.

Med Silkeborg Roklub som base havde 17 roere igen en super hyggelig weekend på Gudenåen og søerne. Utroligt at vi gider - men det gør vi!!

Grå nuancer, men også de flotte brogede farver i træerne - kolde tæer og røde næser

Lfald 16 0

Lørdag blæste det ret godt, så turen over Juelssø til Ry var udelukket - men, men, men vi gi'r ikke op, og fik en fin rotur langs lækyster og med afstikkere ind til småsøerne og broer i læ. Gåtur rundt om Danmarks reneste sø Slåensø og gode pauser. Frokostpausen med et lille bål til t varme fingrene. Optændingsvæske: lys rom, optændingsbriketter: paptallerkner - det virkede!!

Lfald 16 1

Vi var ude fra klokken 9 til 16 om lørdagen, næsten uden regn - og det var skønt at komme i hus til varm kaffe, bad og for en lille flok også sauna. Hot tai-ingefær-karrygryde satte lige temperaturen i vejret og kinderne glødede omkap med efterårsløvet. 24km blev det til om lørdagen vi var godt tilfredse.

Søndag var der lidt mindre blæst og vi fik faktisk en tur ud på den store Juelssø med huller i tågen til Himmelbjerget - det så meget eventyragtigt ud. Og så var der ellers bestilt frokost på Ålekroen i Svejbæk, som vi så mange gange er roet forbi. Der var strøm og at få 4 både lagt til var lidt af en opgave.

Lfald 16 3

Med fendere, liner, håndklæder og snilde lykkedes det - og så var det ellers dækket bord til os i krostuen.

Lfald 16 2

Prøv lige at se, hvor glade vi er for serveringen - en flæskeende med stegt flæsk, persillesovs, kartofler, rødbeder, og en fiskeende med stjerneskud mit ganze molevitten - uhm.

lfald 16 6

Lfald 16 5

Den sidste times roning tilbage til Silkeborg i medstrøm og mindre vind var lige til at klare - slev om det var svært at klare det med fyldt bug!

I alt fik vi roet 46km - fint for årstiden, kulden og vinden. Mange tak til Faaborg Roklub, fordi vi igen måtte komme med. Håber der bli'r en tur igen næste år.

Bente L.C.