Kajakroer.

Assens Roklub er medlem af Dansk Kano og Kajakforbund - DKF - og vi råder i øjeblikket over mange havkajakker og to ældre turkajakker. Kajakkerne udskiftes løbende, og vi har fået en del nye kajakker de seneste år. Du kan ro i klubbens kajakker eller være medlem med egen kajak. Dog kan private kajakker ikke opbevares i bådehallen.

Er du helt ny i Kajaksporten, men synes det lyder spændende? Deltagelse i kajakroning kræver at du deltager i et instruktionsforløb. Se eksempel under I kølvandet.

Kajakafdelingen har fælles roning med instruktør hver mandag og for frigivne kajakroere hver onsdag samt turroning om søndagen. Se tidspunkter i kalenderen. I årets løb arrangerer en række ture både fra klubben i  Assens og i fremmed farvand.

(OBS. Tidspunkter er at vi er klar i bådehallen - omklædt og klar til at tage en kajak. Så man skal møde lidt før...)

Har du roet før, engang…  - Men du har ikke lige nogen frigivelse fra din gamle klub?
Eller er du erfaren kajakroer, og du har et EPP bevis, eller er du frigivet fra en anden klub under Dansk Kano og Kajak Forbund eller efter Havkajaksamrådets retningslinier?
Så er du velkommen hos os. Ring blot til kajakchefen, og aftal at komme med ud at ro på en af vores klubaftener.
Hvis du ikke som minimum har et EPP2 bevis, eller en frigivelse fra en anden klub, må du være forberedt på, at vi lige tjekker om du kan redde dig selv og os andre. - Vi vil så gerne have at du blir lidt længere... :-)

Kontakt kajakchef Steffen Anderson

standerhejs rotur 3