Roning - en sport for livet...kom i gang

I Assens Roklub er det sociale samvær i højsædet, og vi har medlemmer lige fra 12 år til 90+. Tag på vandet i robåd sammen med andre, sculler  alene - eller i kajak i følgeskab med andre - der er mange muligheder for at komme på vandet.

Fra sommertiden starter til sommertiden slutter har vi sæson på vandet. Særlige reglementer for vinterroning åbner muligheder året rundt. ligesom vores motionsrum i Assens Søsportscenter er åbent for medlemmer året rundt. Ved start skal man gennemgå et instruktionsforløb, før man kan deltage i fælles roture uden instruktør.

Når du nu har prøvet at ro og slet ikke kan forstå, hvordan du har kunnet undvære det - så skal du jo meldes ind i klubben. Du finder indmeldelsesblanketten her.

Ved indmeldelsen skal du aflevere et bevis for at du kan svømme 300m som roer og 600m som kajakroer. Svømmebeviset må højst være 1 år gammelt. Hvis du ikke har et svømmebevis, kan du finde et her. Det kan du tage med i f.eks. Tommerup og Hårby svømmehaller, hvor livredderne gerne hjælper dig med at udfylde beviset, når du har svømmet.

Både indmeldelsesblanket og svømmebevis afleveres til vores kasserer, som så sørger for at du kommer på medlemslisten.

Svømmebeviset skal holdes vedlige årligt. Derfor lejer roklubben en svømmehal flere gange hver vinter, så alle medlemmer og familie har mulighed for at aflægge svømmeprøver og træne sikkerhed.