Sea Challange Fyn 2013

Jens og Ebbe hele vejen rundt

2 seje veteraner tog livtag med Fyn Rundt

45 oplagte kajakker og 2 inriggere - et flot syn - også en oplagt Ebbe!

Uge 31 var igen i år - for 10.gang - den uge, hvor en stor flok kajakroere og 2 2-årers inrigger kap-roede Fyn rundt fordelt på 7 dags-etaper.

Racekajakker, turkajakker, havkajakker i forskellige klasser, faconer og farver

.

Jens Madsen deltog for 3.gang i sin egegn havkajak Madam Madsen og Ebbe Kaa for 2.gang i klubkajakken Sælen - og de gjorde det: gennemførte samtlige etaper.

Start fra Svendborg søndag d.28.7 kl. 12 i strid vind til Fåborg - det var en sej start. Ugen blev præget af en del vind, men også sol og varmt vejr.

Mandag kom holdet fra Fåborg til Assens - og da var det ret stille vejr og varmt - vandgang fra båden var afslutningen for de hurtige damer fra Københavns Roklub.

Vores 2 deltagere havde besluttet at lade andre om at race - så de kom ind i en flot tid for de 44km på

6t 11 min for Jens

og 6t 33 min for Ebbe - og så ku' de nyde en kølig pils!

Tirsdag morgen kl 8 blev starten skudt til 3. etape Assens Middelfart 40km. Jens giver de øvrige lidt information om lokale sten og andre sjove detaljer

Det kan ikke undgås at man bliver grebet af spændingen ved starten - fra Assens igangsat af Borgmester Finn Brunse

Den længste og hårdeste etape fra Bogense til Kerteminde på 81km gennemførte vores venner på 11t og ca 45 min - det er langt og længe!

Hele turen på 303/295km blev gennemført på i alt 44t 2 min for Jens og 44t 33 min for Ebbe

TILLYKKE MED INDSATSEN